RWD - Responsive Web Design.

Responsywna strona internetowa (Responsive Web Design)  to przede wszystkim uproszczenie użytkowania strony WWW na różnych urządzeniach, bez znaczenia czy jest to smartfon, tablet czy komputer stacjonarny.

Jakie są korzyści z wdrożenia projektu responsywnego?

1. jeden adres www (nie ma konieczności wykupienia rozszerzenia www.nazwa_domeny.mobi lub tworzenia poddomeny np. www:m.nazwa_domeny.com),
2. tworzona jest jedna treść a najlepsze systemy CMS udostępniają bardzo łatwe zarządzanie stroną WWW i optymalizację grafiki na urządzeniach mobilnych,
3. wykorzystywany HTML5 obsługuje poprawnie najważniejsze urządzenia dzięki wsparciu producentów kluczowych na rynku przeglądarek internetowych,
4. kaskadowy arkusz stylów CSS3 i 4 powoduje, że strona nie tylko znakomicie wygląda, ale też się idealnie dopasowuje do urządzenia użytkownika.

Jak się zarządza stroną w wersji RWD?

Dokładnie tak samo jak klasyczną stronę WWW, jeśli system zarządzania treścią zawiera mechanizmy optymalizacji pracy i wyświetlania treści. Kluczowy problem, z jakim mamy do czynienia w wersjach na urządzenia mobilne, to optymalizacja grafik. Powinniśmy zadbać aby ich wczytywanie nie trwało za długo i nie narażało użytkownika urządzenia na wysokie ceny połączenia z Internetem.
System rekomendowany przez HONKI to PageEditor 4.0: www.pageeditor.pl

Jak Google ocenia (indeksuje) strony w standardzie RWD?

Idealnie, wręcz rekomenduje i premiuje tych twórców, którzy stosują responsywność w swoich projektach. Już w 2012 roku Google niejako wbrew rekomendacji Jacob Nielsena (guru usability) wskazywało nową drogę, jaką jest responsive desing. Cytując Google:
„Google rozpoznaje trzy konfiguracje witryn zoptymalizowanych pod kątem smartfonów:
1. Witryny responsywne – na potrzeby wszystkich urządzeń witryna ma jeden zestaw adresów URL, z których każde urządzenie pobiera taki sam kod HTML, a sposób wyświetlania strony na urządzeniu zależy od CSS. Google zaleca tę konfigurację. (…)”
Więcej informacji i wytycznych z Google na: https://developers.google.com/webmasters/smartphone-sites/details

Jak się do tego mają dane rynkowe?

  • Rok 2014 to oczekiwany od dwóch lat wysyp produkcji responsywnych. Powstają nie tylko strony firmowe w oparciu o standard RWD, ale również portale i ministrony promocyjne.
  • Udział urządzeń mobilnych rośnie w tempie znacznie większym niż urządzeń stacjonarnych co obrazuje infografika .
  • Bazując na raporcie agencji Gartner z 2013 roku, światowa sprzedaż telefonów w drugim kwartale 2013 roku wyniosła 435 milionów sztuk, czyli wzrosła o 3,6% w odniesieniu do tego samego okresu sprzed roku i stanowiła 51,8% sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych.
  • Udział urządzeń mobilnych w statystykach korzystania z Internetu rośnie z roku na rok i aktualnie wynosi od 10-30% w zależności od branży. 

Więcej o standardzie RWD oraz ciekawych wdrożeniach można poczytać na Blogu HONKi

Jesteśmy dla Ciebie 24/7/365

Z nami zapomnisz o Open Source i problemach z tym związanych.

Zamów Demo Poznaj atuty Page Editora

Newsletter

Dołącz do nas a otrzymasz 5% upustu, dostęp do promocji, wiedzę z zakresu content marketingu i SEO.

Facebook

Polub nas a otrzymasz 3% upustu, dostęp do promocji, wiedzę z zakresu content marketingu i SEO.