Wdrożenie strony internetowej - porady

Prowadzenie biznesu w Internecie to kwestia bezsprzecznie istotna dla praktycznie każdej działalności gospodarczej. Korzyści posiadania strony WWW są powszechnie znane. Zobacz jakie obowiązki spoczywają na kliencie planującym wdrożenie profesjonalnej strony internetowej.

W artkule skupimy się na obowiązkach jakie spoczywają na kliencie, który zamierza wdrożyć serwis WWW lub sklep internetowy. Projekt internetowy najczęściej składa się z sześciu etapów:

  1. Analizy, ustalenia marketingowe oraz formalne
  2. Przygotowanie architektury informacji oraz makiet funkcjonalnych (w przypadku serwisów transakcyjnych również prototypów)
  3. Przygotowanie projektów graficznych
  4. Przygotowanie plików HTML wszystkich szablonów
  5. Programowanie i wdrożenie systemu CMS. Testowanie i uruchomienie na serwerze docelowym
  6. Rozwój i promocja serwisu WWW

Omawiamy dwa kluczowe etapy z punktu widzenia zaangażowania zasobów klienta.

Etap pierwszy: Analizy, ustalenia marketingowe oraz formalne

  • Określenie oczekiwanego celu biznesowego
  • Wyznaczenie i przygotowanie zespołu realizującego
  • Wyznaczenie lidera, który będzie spinał oczekiwania różnych działów w firmie. Idealnie jeśli kandydat ma doświadczenie w prowadzeniu projektów (najlepiej projektów IT)
  • Określenie szczegółowe otoczenia marketingowego (konkurencja online i offline, opis grupy docelowej itp.)
  • Określenie stylu jaki się klientowi podoba i jego zdaniem będzie optymalny dla oddania charakteru firmy, marki lub produktu
  • Przygotowanie kompletu posiadanych przez klienta materiałów graficznych (zdjęcia, grafiki, ilustracje)
  • Przygotowanie kompletu treści (teksty, dokumentacja, atesty itp.)
  • Przygotowanie informacji technicznych w przypadku konieczności migracji danych (import baz danych z produktami, artykułami itp.) lub dokonania przekierowań np. DNS (informatycy będą wiedzieli o co chodzi)
  • przygotowanie formalne dotyczące umowy z wybraną agencją oraz umów powiązanych wymagających zmiany lub rozwiązania

Etap pierwszy można zrealizować przy pomocy agencji, ale 80% informacji jest do przygotowania po stronie klienta.

Etap szósty: Rozwój i promocja serwisu WWW.

  • Regularne dokonywanie aktualizacji i zmian w serwisie WWW
  • Uzupełnianie elementów wspomagających pozycjonowanie takich jak (słowa kluczowe, nagłówek strony WWW i opis)
  • Przygotowywanie atrakcyjnych graficznie treści stawiając na oglądanie i szybkie czytanie
  • Pisanie treści zgodnie z dobrą praktyką pisania treści do Internetu
  • Bieżące analizy i optymalizacje serwisu WWW celem jak najszybszego osiągnięcia założonych celów biznesowych
  • Promocja serwisu WWW online oraz offline

Etap ostatni to odwrotność pierwszego i wystarczy 20% informacji od klienta, aby agencja zajęła się rozwojem i promocją serwisu WWW.

Podsumowanie
Wiele poruszanych wyżej tematów na pierwszy rzut oka wydają się oczywiste. Jeśli tak jest należy się cieszyć i szukać agencji, która sprosta oczekiwaniom i zrealizuje zamierzone cele. Istnieje cała masa podmiotów realizujących strony internetowe dla firm. Jeśli nie na wszystkie punkty klient potrafi odpowiedzieć twierdząco należy się zastanowić ile czasu potrzebujemy żeby zebrać komplet materiałów, ponieważ etap szósty nie ujrzy światła dziennego bez kompletu materiałów do etapu pierwszego.

Jesteśmy dla Ciebie 24/7/365

Z nami zapomnisz o Open Source i problemach z tym związanych.

Zamów Demo Poznaj atuty Page Editora

Newsletter

Dołącz do nas a otrzymasz 5% upustu, dostęp do promocji, wiedzę z zakresu content marketingu i SEO.

Facebook

Polub nas a otrzymasz 3% upustu, dostęp do promocji, wiedzę z zakresu content marketingu i SEO.