Blog firmowy z systemem zarządzania treścią.

Rozpocznij blogowanie i skup się na tworzeniu wartościowych treści. Zapomnij o stronie technicznej bloga. To pozostaw nam i systemowi zarządzania treścią PageEditor. Oprócz ponad setki przyjaznych dla blogerów funkcjonalności otrzymasz specjalny moduł SEO Plus, dzięki któremu Twoje treści będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google.

Blog firmowy, ważny element digital marketingu.

Codziennie czytamy teksty o ulubionych markach, dzielimy się nimi ze znajomymi, udostępniając je w social mediach. Wniosek dla biznesu jest prosty: warto opisywać swoją historię i dzielić się doświadczeniem. Klienci na to czekają. Co istotne z punktu widzenia dystrybucji treści, artykuły pochodzące z bloga mają pozytywny wpływ na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Programy do tworzenia bloga firmowego.

Myśląc o blogowaniu, pierwsze skojarzenie to WordPress lub Blogger.com. Jest ono trafne, patrząc na historię tego oprogramowania i pierwotne przeznaczenie. O ile Blogger.com pozostał środowiskiem bloggerów, o tyle WordPress poszedł dalej i stanowi rozwiązanie wykorzystywane nawet w e-commerce. Alternatyw dla obu programów jest dziś cała masa, a jedną z nich jest PageEditor. Przedstawiamy zasadnicze z naszej perspektywy podobieństwa i różnice  między WordPress, Blogger.com i PageEditor:
1. WordPress i Blogger.com są oparte na bezpłatnej licencji a PageEditor jest płatny,
2. WordPress i PageEditor wymagają wdrożenia a Blogger.com można "wyklikać" samodzielnie,
3. WordPress i PageEditor umożliwiają wdrożenie dowolnego szablonu a Blogger.com narzuca wybór spośród kilku ubogo wyglądających układów funkcjonalnych,
4. WordPress i Blogger.com nie posiadają struktury hierarchicznej bloga w przeciwieństwie do PageEditor. 
5. WordPress i Blogger.com nie wspierają klienta przerzucając na niego konieczność wdrożenia samemu lub zatrudnienia specjalistycznej firmy. PageEditor jest produktem firmy Honki, która od kilkunastu lat zajmuje się wdrożeniami serwisów WWW,
6. WordPress i Blogger.com nie tłumaczą całości interfejsu zakładając, że redaktorzy mają podstawową znajomość języka angielskiego. Interfejs PageEditor jest w całości w języku polskim.
7. WordPress i Blogger.com nie są produktami polskimi w przeciwieństwie do PageEditor.
Zanim dokonacie wyboru jednego z systemów zarządzania treścią do bloga, warto sprawdzić jak na żywo wygląda system i samodzielnie lub pod okiem specjalisty spróbować napisać artykuł. Na koniec procesu decyzyjnego zadajcie sobie pytanie, co zrobicie, kiedy strona bloga za 1,5 roku przestanie działać. Jeśli stać Was na przestój 1-3 tygodni zanim znajdziecie chętnego do jej naprawienia, to nie ma sensu płacić za wsparcie. Ale jeśli blog ma znaczenie biznesowe, poszukajcie software house, który weźmie odpowiedzialność za poprawne działanie bloga przez wiele lat. 

Wdrożenie bloga firmowego z systemem CMS.

System zarządzania treścią PageEditor idealnie nadaje się do zastosowania w serwisach internetowych typu Blog firmowy. Wychodzimy z założenia, że CMS do bloga powinien przede wszystkim wspierać pracowników działów PR i Content Marketingu w tworzeniu, planowaniu i dystrybucji treści. 

Blog, wdrożenie krok po kroku.

Krok pierwszy wdrożenia bloga - architektura informacji Bloga.
Aby blogowanie nie stanowiło problemu a redaktorzy z przyjemnością pisali i publikowali treści, należy narysować lub przygotować w formie listy strukturę bloga. Ma ona znaczenie przy wyborze systemu zarządzania treścią. Historia zna wiele przypadków, w których blog przysparzał czytelnikom, robotom wyszukiwarek i autorom bloga więcej problemów niż przynosił korzyści. Tak więc zbierzcie osoby z różnych działów zainteresowane publikacjami treści na blogu, zastanówcie się wspólnie nad tym, o czym chcecie pisać, usystematyzujcie tematy i nadajcie im kategorie. Porozmawiajcie o własnych doświadczeniach. Możliwe, że znajdą się wśród Was osoby, które już wcześniej tworzyły bloga lub mają własny, prywatny. To wszystko ma znaczenie szczególnie na początkowym etapie prac.
Pamiętajcie o dobrym adresie dla Waszego bloga. W zależności od przyjętej strategii blog możecie umieścić jako podstronę w serwisie firmowym lub w osobnej domenie. 

Krok drugi wdrożenia bloga - wybór szablonu Bloga.
Blogi to typy serwisów WWW mający swoje charakterystyczne elementy. Typowy blog składa się najczęściej z 5 rodzajów szablonów (typów stron):

1. strony głównej bloga,
2. strony wpisu, inaczej artykułu,
3. strony kategorii z listą wpisów (artykułów),
4. strony z wynikami wyszukiwania,
5. strony o autorze bloga.

Zagłębiając się w sferę użyteczności strony głównej bloga, ta składa się z następujących elementów:

  • informacji o autorze strony (zdjęcie i opis),
  • listy ostatnich "Wpisów" czyli artykułów, gdzie najnowszy umieszczony jest w górnej części strony a starsze poniżej,
  • nawigacji z kategoriami (grupami tematycznymi), 
  • listy ostatnio dodanych wpisów,
  • listy najczęściej czytanych (popularnych) wpisów,
  • kategorii archiwum,
  • linków do mediów społecznościowych.

Choć układy funkcjonalne można kształtować dowolnie, warto mieć na uwadze przyzwyczajenia użytkowników i nie wymyślać koła na nowo.

Krok trzeci wdrożenia bloga - wdrożenie systemu CMS.
Do PageEditor można wdrożyć dowolny szablon strony (np. blogowy), zatem możecie wybrać coś gotowego, dostępnego bezpłatnie w sklepach z szablonami stron WWW, kupić szablon bloga lub zlecić Honki Digital Agency przygotowanie i wdrożenie szablonu dedykowanego. Wybór należy do klienta a uzależniony jest najczęściej od celu, w jakim blog ma być wykorzystywany, doświadczenia zespołu klienta, kontekstu (blog w ramach strony firmowej lub poza nią) oraz od budżetu.

Krok czwarty wdrożenia bloga - zasilenie treścią Bloga.
Mając strukturę, plan pisania treści na bloga i wybrany system CMS, zaczyna się coś najprzyjemniejszego tj. umieszczanie treści online. To również etap mierzenia się z rzeczywistym systemem CMS, jego interfejsem i funkcjonalnościami. Mamy doświadczenie w kilkuset wdrożeniach WWW, stąd też proces wdrożenia serwisu WWW lub bloga został przez nas opracowany tak, aby oczekiwania klienta zgadzały się z rzeczywistością.

Krok piąty wdrożenia bloga - uruchomienie produkcyjne.
Uruchomienie bloga poprzedzone jest weryfikacją poprawności działania bloga i systemu PageEditor w środowisku testowym. Pamiętajcie, warto wybrać takiego dostawcę systemu CMS, który zapewni Wam środowisko testowe zgodne ze środowiskiem produkcyjnym. Z naszego doświadczenia wynika, że w tej kwestii często pojawiają się błędy i rozbieżności podczas uruchomienia produkcyjnego Bloga.

Czy wiesz, że blogi pomagają w pozycjonowaniu?

Algorytmy Google w ostatnim czasie zostały tak zmienione, aby premiować wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania serwisy WWW (np. blogi), w których treści są wartościowe w danej kategorii lub branży. Nie jest to jednak tylko kwestia samego napisanego tekstu. Jest wiele czynników technicznych, na które Google zwraca uwagę. Jako autorzy PageEditor wiemy, które czynniki są dla Google ważne i rozwijamy aplikację tak, aby podpowiadała użytkownikom rekomendowane przez Google rozwiązania.
Zobaczcie artykuł z porównaniem darmowych modułów do pozycjonowania serwisów WWW. 

Rozwój projektu i wsparcie techniczne.

Internet to środowisko podlegające ciągłej zmianie. Zmiany są pozytywne np. te związane z szybkością działania Internetu, ale też negatywne związane z bezpieczeństwem. Słynne stały się globalne włamania na dziesiątki tysięcy stron na raz. Najczęściej problem dotyczy popularnego na świecie systemu WordPress, którego wdrożenie jest relatywnie łatwe, ale również wyjątkowo niebezpieczne. Mając tego świadomość, warto wybrać firmę wdrożeniową, która nie tylko profesjonalnie wykona wdrożenie bloga z CMSem, ale również zadba o jego bezpieczeństwo i rozwój. W przypadku wdrożeń PageEditor i wybraniu z cennika optymalnego abonamentu, klienci otrzymują gwarancję działania systemu, aktualizacje, dbałość o bezpieczeństwo oraz wsparcie techniczne.

Jesteśmy dla Ciebie 24/7/365

Opowiedz nam o swoim projekcie, a zajmiemy się nim od A-Z.

NAPISZ DO NAS Najważniejsze zastosowania PageEditor