Pozycjonowanie a SEO
Pozycjonowanie stron internetowych to proces mający na celu osiągnięcie wysokich pozycji linku do strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. SEO czyli Search Engine Optimization to zestaw technik mających na celu dopasowanie serwisu WWW do wytycznych Google. Tu warto nadmienić, że choć utarło się wymienne stosowanie zwrotu pozycjonowanie i SEO to oznaczają coś odrobinę odmiennego. Pozycjonowanie to szersze zjawisko i więcej technik niż tylko optymalizacja strony internetowej, to również prace związane z optymalizacją poza stroną WWW, czyli pozyskiwanie linków przychodzących lub budowanie własnych mediów wspierających się wzajemnie.Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne pod warunkiem przygotowania i wdrożenia strategii pozycjonowania. Strategia pozycjonowania powinna być ściśle związana ze strategią marketingową i strategią content marketingu. W pozycjonowaniu i content marketingu znakomicie sprawdza się System CMS PageEditor. Prosty i czytelny sposób edycji treści jest odpowiedzią na potrzebę redaktorów, których umiejętności informatyczne ograniczają się do poziomu uruchomienia edytora tekstu. Wbudowany moduł SEO wspomaga idealnie pozycjonerów, dając im możliwości edycji treści i optymalizacji meta tagów. Niewątpliwym atutem CMS PageEditor jest automatycznie generowana mapa witryny.Najważniejsze elementy pozycjonowania
Pozycjonowanie należy skrupulatnie zaplanować i najlepiej opisać w strategii pozycjonowania. To proces, na który składa się wiele prac. Najważniejsze z nich to:Audyt SEO i audyt UX strony WWW - prowadzone analizy mają na celu określenie stanu strony WWW na dzień badania. Przy pomocy list kontrolnych, dobrych praktyk oraz wytycznych z Google dokonuje się weryfikacji całej strona WWW. Analiza obejmuje aspekty on-site oraz off-site. On-site odnoszą się do strony jako takiej a off-site do jej otoczenia. Więcej informacji znajdziecie w artykule Audyt SEO i audyt UX strony WWW
Strategia pozycjonowania - to dokument, który przygotowują specjaliści od pozycjonowania wraz z pracownikami klienta. Na podstawie przeprowadzonych analiz i rozmów z klientem wyznacza ona kierunek rozwoju strony WWW wraz z precyzyjnym planem osiągnięcia zamierzonego celu.
Pozycjonowanie lokalne - obejmuje działanie mające na celu uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych lokalizacji. Sprawdza się idealnie dla firm działajacych lokalnie lub firm posiadających oddziały i punkty sprzedaży w różnych lokalizacjach. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym przeczytacie w artykule o tym samym tytule Pozycjonowanie lokalne.
Optymalizacja stron internetowych - to element prac nad pozycjonowaniem, polegających na dopasowaniu strony internetowej do wytycznych uzyskanych od dostawców wyszukiwarek, np. Google. Optymalizacja obejmuje działania na stronie czyli on-site i dotyczy zmiany treści, zmiany kodu HTM kodu strony WWW oraz odpowiedniej konfiguracji serwera. Więcej o optymalizacji stron przeczytacie w artykule Optymalizacja stron internetowych.
Link building - zajmuje się zarządzaniem linkami wewnętrznymi w serwisie WWW i zewnętrznymi prowadzącymi do serwisu WWW.
Content marketing - to strategia, która aktualnie odgrywa ogromną rolę w procesie pozycjonowania. Polega na tworzeniu wartościowych dla odbiorcy treści celem budowania rozpoznawalności marki oraz bazy stałych odbiorców. Szczegółowy opis Co to jest content marketing znajdziecie w artykule.